1. Studentul trebuie să aleagă destinaţia mobilităţii dintre acordurile inter-instituţionale aferente facultăţii din care face parte!!!
  2. Studentul trebuie să aplice pentru mobilitatea la instituția parteneră. Universitatea parteneră are un termen limită pentru nominalizarea studenţilor, termenul limită nu este acelaşi pentru universităţi.

VERIFICĂ termenul de nominalizare pentru universitatea parteneră (gazdă) pentru care te-ai gândit să aplici, înainte de interviul de selecție!

După ce ai participat la selecţia organizată de facultate şi ești declarat admis și acceptat pentru mobilitatea de studiu, trebuie să completezi cererea de deplasare pe travel.upb.ro !

Aplicația pentru finanțare se va face numai pe platforma TRAVEL.UPB.RO

GHID Travel.upb

PASUL 1

Completarea Cererii de Deplasare și încărcarea actelor pe platforma travel.upb.ro se face cu până la 45 de zile înainte de data de start a mobilității.

Pentru studenţii din anul II – IV, care vor urma un semestru / an universitar finalizat prin examene

ŞI

Pentru studenţii din anii terminali, care vor merge 3-5 luni şi vor studia pentru proiectul de diplomă/lucrare de disertaţie


1. Situaţie şcolară la zi şi pentru toţi anii anteriori de studiu efectuaţi, emisă de la facultate;

2. Curriculum Vitae (format Europass într-o limbă de circulaţie internaţională: EN/FR/DE);

3. Scrisoare de motivaţie adresată coordonatorului instituţional ERASMUS+ – prof.dr.ing. Gabriel JIGA (redactată într-o limbă de circulaţie internaţională: EN/FR/DE) și semnată de student;

4. Planul de activitate (se șterge/înlocuiește textul evidențiat cu galben!) pe care îl va urma la universitatea gazdă;

5. Confirmarea decanului (se șterge textul evidențiat cu galben!) cuprinzând recunoaşterea ulterioară a perioadei de studiu şi a rezultatelor obţinute (semnat de student, avizat de decan şi ştampila decanatului);

6.  Cererea pentru aprobarea deplasării şi sprijinului financiar (se șterge textul evidențiat cu galben!) – semnată de toate persoanele menţionate în cerere, mai puţin de către rector;

7. Un document care să ateste cunoaşterea limbii ţării respective unde se va desfăşura mobilitatea sau a unei limbi de circulaţie internaţională (engleză, franceză, germană);

8. Scrisoare de acceptare (copie primită prin email) unde trebuie să fie scris clar numele studentului care a obţinut grantul de mobilitate, universitatea parteneră prin programul ERASMUS+ şi perioada de studiu;

9. Learning Agreement – before the mobility, completat în formă electronică (semnătură student; semnătură Responsabil ERASMUS+ facultate; semnătura instituţia parteneră). Ghid de completare aici: https://upb.ro/wp-content/uploads/2022/05/OUTGOING-student-OLA-3.0-GUIDE.pdf 

Pentru doctoranzii care vor merge un semestru şi vor studia pentru teza de doctorat sau vor merge într-un program intensiv mixt (BIP)

1. Adeverinţă care atestă statutul de doctorand;

2. Curriculum Vitae (format Europass într-o limbă de circulaţie internaţională: EN/FR/DE);

3. Scrisoare de motivaţie adresată coordonatorului instituţional ERASMUS+ – prof.dr.ing. Gabriel JIGA (redactată într-o limbă de circulaţie internaţională: EN/FR/DE) și semnată de doctorand;

4. Planul de activitate semnat de coordonatorul de doctorat;

5. Confirmarea decanului/directorului de Școală Doctorală cuprinzând recunoaşterea ulterioară a perioadei de cercetare şi a rezultatelor obţinute (semnată de doctorand, avizat de decan + ştampila facultăţii);

6. Cererea pentru aprobarea deplasării şi sprijinului financiar (semnată de toate persoanele menţionate, mai puţin de către rector);

7. Un document care să ateste cunoaşterea limbii ţării respective unde se va desfăşura mobilitatea sau a unei limbi de circulaţie internaţională (engleză, franceză, germană);

8. Scrisoare de acceptare (copie primită prin email) unde trebuie să fie scris clar numele participantului care a obţinut grantul de mobilitate, universitatea parteneră prin programul ERASMUS+ şi perioada de studiu;

9. Learning Agreement – before the mobility, completat în formă electronică (semnătură student; semnătură Responsabil ERASMUS+ facultate; semnătura instituţia parteneră).

Pentru studenţii (Licență, Masterat) care au fost selectați pentru a participa într-un program intensiv mixt (BIP)


1. Situaţie şcolară la zi şi pentru toţi anii anteriori de studiu efectuaţi, emisă de la facultate;

2. Curriculum Vitae (format Europass într-o limbă de circulaţie internaţională: EN/FR/DE);

3. Scrisoare de motivaţie adresată coordonatorului instituţional ERASMUS+ – prof.dr.ing. Gabriel JIGA (redactată într-o limbă de circulaţie internaţională: EN/FR/DE) și semnată de student;

4. Planul de activitate (se șterge textul evidențiat cu galben!) pe care îl va urma la universitatea gazdă;

5. Confirmarea decanului (se șterge textul evidențiat cu galben!) cuprinzând recunoaşterea ulterioară a perioadei de studiu şi a rezultatelor obţinute (semnat de student, avizat de decan şi ştampila decanatului);

6.  Cererea pentru aprobarea deplasării şi sprijinului financiar (se șterge textul evidențiat cu galben!) – semnată de toate persoanele menţionate în cerere, mai puţin de către rector;

7. Un document care să ateste cunoaşterea limbii ţării respective unde se va desfăşura mobilitatea sau a unei limbi de circulaţie internaţională (engleză, franceză, germană);

8. Scrisoare de acceptare (copie primită prin email) unde trebuie să fie scris clar numele studentului care a obţinut grantul de mobilitate, universitatea parteneră prin programul ERASMUS+ şi perioada de studiu;

9. Learning Agreement – short-term mobility, completat în formă electronică (semnătură student; semnătură Responsabil ERASMUS+ facultate; semnătura instituţia parteneră). Ghid de completare aici: https://upb.ro/wp-content/uploads/2022/05/OUTGOING-student-OLA-3.0-GUIDE.pdf 

PASUL 2

Trimiterea copiilor CI sau BI:

  • al studentului admis la selecția de la facultate.
  • al părintelui/rudei girant (trebuie să fie de acord să semneze documentul în original)

În urma depunerii copiilor CI/BI, Biroul ERASMUS+ va elibera contractul financiar pentru obţinerea grantului ERASMUS+.

PASUL 3

Prezentarea la Biroul ERASMUS+ cu următoarele acte:

• Copie bilet de transport (format electronic);

• IBAN-ul contului în euro la BCR (extras de cont).

• IBAN-ul unui cont în lei (pentru studenții de la licență și masterat).