Proiectul “CAMPUS INTELIGENT – UNIVERSITATEA POLITEHNICA DIN BUCUREȘTI” aflat printre câștigătoarele  în competiția RO SMART 2019

Proiectul “CAMPUS INTELIGENT – UNIVERSITATEA POLITEHNICA DIN BUCUREȘTI” aflat printre câștigătoarele în competiția RO SMART 2019

Competiția RO SMART 2019 și-a desemnat câștigătorii! 

 

Acestea sunt proiectele care pot schimba România prin tehnologie! 

Valoarea totală a granturilor oferite de OMV Petrom este de 500.000 de euro. Aflată deja la a 2-a ediție, RO SMART în Țara lui Andrei caută acele proiecte inovatoare care prin tehnologie și digitalizare rezolvă probleme din comunități, îmbunătățesc calitatea vieții cetățenilor, eficientizează consumul de resurse și accesul la serviciile publice, sau reduc cheltuielile publice.

Pe scurt, proiectul isi propune imbunatatirea accesului pe piata muncii a tinerilor defavorizati (16-24 ani, beneficiari ai sistemului de protectie speciala a copilului sau din categoria NEETS), prin crearea unei experiente digitale complete care va permite accelerarea semnificativa a procesului de descoperire a carierei. 

Combinand tehnologii digitale (web, Machine Learning, digital marketing), vom putea sparge barierele de acces la informatii, cunostinte si resurse a tinerilor defavorizati, transformandu-le experienta de cautare a drumului in viata si de valorificare a potentialului individual. 

Concret: vom dezvolta o biblioteca online de referinte in cariera, care va avea 3 componente principale: 

  1. biblioteca in sine (testimoniale video, realizate de profesionisti din viata reala pentru o gama larga de profesii / ocupatii); 
  2. teste vocationale (de ex. JVIS, Holland, testul inteligentelor multiple), instrumente si resurse consiliere in cariera (de ex. abordari de cautare locuri de munca, tutoriale pentru CV, ghid pentru interviu);
  3. mentorat online si sesiuni de coaching, precum si un forum online (cu moderator). In plus, vom dezvolta si un algoritm de tip Machine Learning pentru a calibra/ imbunatati setul de optiuni de cariera oferite in urma testelor vocationale. 

Practic, vom incarca cat mai multe profile de tineri din grupul-tinta (capitalizand si istoricul nostru de lucru de peste 5 ani) impreuna cu rezultatele lor la testele vocationale si cu deciziile de cariere luate, coroborate cu durata si gradul de satisfactie asociat deciziei vocationale alese. Impactul asteptat al proiectului este ca in primele 6 luni sa avem circa 300 de beneficiari care utilizeaza platforma, iar cel putin 50% dintre cei care participa si la sesiuni de mentorat sa ia o decizie vocationala pana la finele proiectului. 

Pe termen mediu, impactul asteptat este sa putem multiplica numarul beneficiarilor activi cu un factor de pana la 5.