Există multe abordări diferite în mediul academic pentru crearea referințelor și citarea surselor. Cele mai populare patru stiluri sunt sistemele de referințe APA, Chicago, Harvard și Vancouver.

  1. Utilizarea și citarea surselor: Există multe instrumente pentru gestionarea referințelor cum ar fi EndNote, precum și în BibTex. Jurnalele academice au, în general, propriul sistem de referință obligatoriu. Pagina web a fiecărei jurnal conține, de regulă, ghiduri de autor care precizează ce sistem de referință este necesar, dar dacă nu aveți îndoieli, consultați biblioteca sau supervizorul
  2. Referințe în text și liste de referință:
    1. Listele de referințe scrise folosind stilurile APA, Harvard și Chicago sunt redactate în ordine alfabetică după nume și în ordine descrescătoare în funcție de anul publicării.
    2. Dacă utilizați stilul Vancouver, ar trebui să vă scrieți lista de referințe în ordine cronologică în funcție de ordinea în care referințele sunt citate în text.
  1. Procesul de publicare a rezultatelor cercetarii
    1. Alegi unde vrei sa publici:
      1. Pentru a face publicațiile dvs. mai accesibile tuturor, ar trebui sa publicați in jurnale cu acces deschis
      2. Prezentare generală a tuturor revistelor de acces deschis
        1. DOAJ – Directorul revistelor de acces deschis
        2. Scientometrie – Reviste
        3. Verificați poziția jurnalului în baza de date pentru statistici privind învățământul superior
      3. Verificati factorul de impact al jurnalului WoS
      4. Scopus periodika rangering
    2. Găsești sursa de finanțare: Programe interne UPB
  • Crești vizibilitatea publicației prin diseminarea pe rețele sociale de cercetare:
    1. ResearchGate
    2. edu
    3. Kudos
    4. Mendeley
    5. Social Science Research Network

Resurse aditionale: