Stagii de practică recursive – punte către experiența profesională completă

PoliSTAR:

Program: „Programul Educație și Ocupare“

Prioritate: P07 „Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic“

Titlul proiectului: PoliSTAR: Stagii de practică recursive – punte către experiența profesională completă

 Cod MySMIS: 316729

 

Pentru inscriere in proiect accesati link-ul – https://polistar.upb.ro/ 

Proiectul este finanțat și depus în cadrul Programului Educație și Ocupare 2021-2027, Prioritatea P07 „Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic”, obiectiv specific ESO4.5 „Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie (FSE+)”.

Obiectivul general

Proiectul vizează creșterea ratei de participare a studenților la programe de învățare la locul de muncă prin implicarea a 288 studenți din învățământul tehnic superior nivel ISCED 6-8  din cadrul a 8 facultăți din cadrul Universității Naționale de Știință și Tehnologie Politehnica București:

  1. Facultatea de Inginerie Industrială și Robotică;
  2. Facultatea de Inginerie Mecanică și Mecatronică;
  3. Facultatea de Inginerie Aerospațială;
  4. Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor;
  5. Facultatea de Inginerie Chimică și Biotehnologii;
  6. Facultatea de Inginerie în Limbi Străine;
  7. Facultatea Știința și Ingineria Materialelor;
  8. Facultatea de Ingineria Sistemelor Biotehnice,

din regiunile mai puțin dezvoltate ale României la stagii de practică de calitate, flexibile și incluzive, organizate în parteneriat cu mediul socio-economic, anticiparea unor nevoi orizontale de optimizare a ofertei educaționale, dezvoltarea de competențe socio-emoționale și valorificarea potențialului antreprenorial al tinerilor în contextul oportunităților și provocărilor societale generate de schimbările climatice, evoluția tehnologiei și tranziția la economia verde.

Proiectul se desfășoară pe o durată de 24 de luni, în perioada 1 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2026, având o valoare totală de 4.726.461,20 lei, inclusiv contribuția de cofinanțare.

Obiective specifice

OS1. Dezvoltarea competențelor antreprenoriale pentru 288 de studenți din învățământul tehnic superior nivel ISCED 6-8 din regiunile mai puțin dezvoltate ale României, prin implementarea unui program de formare în vederea adaptării și dobândirii competențelor cerute de sectoarele legate de tranziția climatică în scopul creșterii șanselor de angajare.

OS 2. Facilitarea inserției socio-profesionale pe piața muncii a 288 de studenți din învățământul tehnic din regiunile mai puțin dezvoltate ale României prin dezvoltarea/consolidarea a minim 20 de parteneriate cu  mediul public și privat, organizarea de stagii de practică, formarea de competențe socio-emoționale și acordarea de sprijin financiar. (sub formă de subvenții și premii).

OS3. Dezvoltarea ofertei educaționale în corelare cu dinamica pieței muncii, provocările inovării și progresului tehnologic prin realizarea unei analize de nevoi și actualizarea/îmbunătățirea a 10 fișe de disciplină, în  parteneriat cu mediul socio-economic, pentru susținerea angajabilității absolvenților de învățământ terțiar.

Grupul țintă al proiectului este format din 288 de studenți din anii II și III de studii, înscriși la programele de licență (ISCED 6-8) ale Universității Naționale de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București – Centrul Universitar București. Studenții provin din  opt facultăți ale universității (Facultatea de Inginerie Industrială și Robotică; Facultatea de Inginerie Mecanică și Mecatronică; Facultatea de Inginerie Aerospațială; Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor; Facultatea de Inginerie Chimică și Biotehnologii; Facultatea de Inginerie în Limbi Străine; Facultatea Știința și Ingineria Materialelor; Facultatea de Ingineria Sistemelor Biotehnice), au domiciliul în regiuni mai puțin dezvoltate ale României și vor beneficia direct de activitățile și resursele oferite prin proiect.

Activitate: A1. Participarea a 288 de studenți din regiunile mai puțin dezvoltate ale României la programul de formare antreprenorială în vederea dezvoltării și dobândirii competențelor-cheie cerute de sectoarele legate de tranziția climatică.

Activitate: A2. Dezvoltarea/consolidarea de parteneriate cu mediul public și privat pentru organizarea de stagii de practică și formarea competențelor socio-emoționale a 288 de studenți din regiunile mai puțin dezvoltate ale României.

Activitate: A3. Realizarea unei analize de nevoi ce contribuie la susținerea angajabilității absolvenților de învățământ terțiar pentru dezvoltarea ofertei educaționale în corelare cu necesitățile pieței muncii.

  • 1 program de antreprenoriat dezvoltat și furnizat grupului țintă din proiect.
  • Programul va fi structurat pe 6 module special adresate nevoilor GT care, pe
  • lângă aspectele generale legate de înființarea, organizarea și funcționarea unei întreprinderi, vor aborda și tematici despre mediu, climă, economia circulară, energie sau bioeconomie, pentru dobândirea competențelor cerute de sectoarele legate de tranziția climatică.

 

  • 280 de studenți participanți la programul de formare antreprenorială. Acest program îi va pregăti pe studenți pentru a avea o înțelegere mai profundă a procesului de dezvoltare a unei afaceri și o cunoaștere a domeniului antreprenorial
  • 1 raport de feedback pe baza chestionarelor de feedback aplicate GT și ulterior, interpretate/analizate.
  • 20 parteneriate dezvoltate/consolidate. Aceste parteneriate reprezintă legătura care se va crea/dezvolta între mediul academic și mediul economic.
  • 1 campanie de conștientizare realizată în rândul studenților.
  • 280 subvenții acordate GT. Grupul țintă va beneficia de o indemnizație de participare în cuantum de 6 lei/oră pe parcursul stagiului de practică.
  • 280 de studenți participanți la stagiile de practică organizate în proiect
  • 252 de studenți participanți care au finalizat cu succes programul de stagiu de practică.
  • 1 program de formare de competențe socio-emoționale. Dezvoltarea și implementarea acestui program are drept obiectiv facilitarea inserției socio-profesionale a GT studenți, viitori absolvenți, și corelarea sistemului de invățământ superior cu nevoile pieței muncii.
  • 280 de studenți sprijiniți în formarea de competențe socio-emoționale. Programul de formare de competențe socio-emoționale va fi structurat și organizat așa încât oricare dintre cei 280 de studenți din GT să aibă posibilitatea să participe la activități de mindfulness emoțional și relational
  • 1 raport privind studiul de tip desk-research.
  • 8 workshop-uri/ateliere de lucru, pentru dezbaterea și identificarea nevoilor orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale
  • 1 raport de interpretare chestionare aplicate angajatorilor, cadrelor didactice și studenților.
  • 10 fișe de disciplină îmbunătățite. Ca urmare a analizei elaborate și a tendințelor privind nevoile orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale, se va inteveni la nivelul specializărilor din cadrul facultăților.

Contactează-ne acum pentru mai multe informații!

polistar@upb.ro

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.mfe.gov.ro