1.⁠ ⁠Cum te descrii în câteva cuvinte?

Sunt ambițios, cu un apetit ridicat pentru risc și mereu în căutarea necunoscutului. Uneori pot fi încăpățânat, dar îmi place să confrunt problemele și să propun soluții.

2.⁠ ⁠Spune-ne câteva lucruri despre perioada studenției. Dacă ai putea (având experiența de acum) ai face ceva diferit ?

Perioada studenției a fost pentru mine despre crearea de relații de prietenie pe care mă pot baza oricând. Nu aș schimba nimic din acea perioadă.

 3.⁠ ⁠De ce antreprenor și nu salariat?

Pentru că îmi place provocarea. A fi salariat nu e ceva greșit, dar am simțit că am o sinergie mai bună cu necunoscutul și dificultățile din antreprenoriat.

4.⁠ ⁠Cum ai ales idea de afacere?

WebitFactory a pornit din pasiunea pură pentru tehnologie. Naratix a pornit tot din această pasiune, dar și din identificarea unor probleme în sectorul de comerț electronic pentru care am găsit soluții ușor de înțeles și aplicat.

5.⁠ ⁠Care au fost riscurile asumate la început?

La început, riscurile erau multiple: lipsa banilor, a cunoștințelor și a conexiunilor necesare. Teoretic, riscul este zero pentru că nu ai de pierdut decât timp, dar timpul investit îți oferă cunoștințe valoroase.

6.⁠ ⁠Ai avut un mentor cu rol definitoriu în ceea ce faci astăzi?

Nu am avut un mentor desemnat, dar toți clienții, partenerii și prietenii cu care am interacționat au avut un rol de mentor într-o anumită măsură. Este important să înveți să asculți, să extragi informația necesară și, cel mai important, să o aplici.

7.⁠ ⁠Ce era diferit după primul an de business?

Nu pot spune că era ceva diferit, dar după atâția ani, observ că anumite lucruri sau procese nu vor fi niciodată perfecte. Cu timpul, te perfecționezi în identificarea problemelor și propunerea soluțiilor.

8.⁠ ⁠Care a fost investiția inițială?

Atât WebitFactory, cât și Naratix au pornit doar cu capitalul social minim. Desigur, în dezvoltarea Naratix au contribuit toate cunoștințele și conexiunile acumulate de-a lungul anilor, dar financiar, am investit doar timpul nostru.

9.⁠ ⁠Ce înseamnă un eșec în afaceri?

Un eșec în afaceri nu este tragic și nici rușinos. Îmi place o vorbă: “Un șut în fund înseamnă un pas înainte”. Trebuie să te ridici, să te scuturi de praf, să analizezi ce ai greșit și să continui. Cât timp înveți din greșeli și ești mai bun decât ieri, ai câștigat deja.

10.⁠ ⁠Transmite-ne 3 pași/sfaturi pe care le consideri esențiale în demararea unei afaceri.

Primul pas este să începi.

Nu te speria dacă lucrurile nu ies din prima, continuă pe drumul ales.

Fii cât se poate de adaptabil, permite-ți să fii flexibil și să pivotezi în decizii.

11.⁠ ⁠⁠Care consideri ca au fost cele mai mari provocari în business-ul tău?

  Cele mai mari provocări pentru mine au fost necunoscutul și lipsa de experiență. De exemplu, am învățat cât de important este cash flow-ul în cadrul afacerii după ce m-am lovit de obstacole de mai multe ori.