Luna aceasta, în cadrul seriei #ÎntreabăUnAntreprenor, o avem invitată pe Dr. Rucsandra Hurezeanu, CEO-Fondator Ivatherm.

Rucsandra Hurezeanu a fost dintotdeauna pasionată de cosmetice, încă de pe vremea când mama ei își prepara în farmacie propriile creme.

Studiază medicina, face un doctorat în boli infecțioase și urmează un program de MBA la ESCP Franța și apoi un EMBA la ASSEBUS România. După o experiență de 7 ani în industria farmaceutică, în marketing și vânzări, în 2005 creează primul brand de dermo-cosmetice din România – Ivatherm, recomandat de medicii dermatologi și vândut exclusiv în farmacii.

Preocupată de faptul că 50% din populație suferă de alergii și piele sensibilă, datorită poluării, stresului și alimentației, în 2005 creează primul brand românesc de dermo-cosmetice dedicat pielii sensibile – Ivatherm.

Descoperă Apa termală Herculane care datorită unei mineralizări unice se dovedește a fi calmantă și antiiritantă pentru piele. Combinând cocktailuri de ingrediente active inovatoare și apa termală Herculane, împreună cu cercetători chimiști și medici din Franța și din România creează produse eficiente și sigure ce tratează acneea, rozaceea, atopia sau pielea sensibilă.

Ivatherm este astăzi în primii 5 jucători pe piața de dermo-cosmetice din România și are o prezență internațională în 18 țări, în Europa, Asia și Orientul Mijlociu.

De-a lungul timpului Rucsandra primește nenumărate premii și recunoașteri. Face mentorat pentru antreprenori în cadrul mai multor asociații, este membru al juriului în concursul Antreprenorul anului – organizat de EY. În 2021 a fost desemnată de către mediul de business pe locul 19 între cei mai admirați CEO din România. Ea este astăzi Vicepreședintele Organizației Patronale a Industriei Cosmetice.


Mai multe detalii despre Rucsandra Hurezeanu: https://ro.linkedin.com/in/rucsandra-hurezeanu

Mai multe detalii despre Ivatherm: https://ivatherm.ro/compania/

Te invităm să completezi formularul de mai jos, iar Rucsandra, va răspunde cu drag întrebărilor voastre, împărtăşind sfaturi din experienţa ei.
Link formular – https://forms.gle/etUZwpAZ8ZDKt52m6


 

 

 

Rucsandra Hurezeanu a fost dintotdeauna pasionată de cosmetice, încă de pe vremea când mama ei își prepara în farmacie propriile creme.

Studiază medicina, face un doctorat în boli infecțioase și urmează un program de MBA la ESCP Franța și apoi un EMBA la ASSEBUS România. După o experiență de 7 ani în industria farmaceutică, în marketing și vânzări, în 2005 creează primul brand de dermo-cosmetice din România – Ivatherm, recomandat de medicii dermatologi și vândut exclusiv în farmacii.

Preocupată de faptul că 50% din populație suferă de alergii și piele sensibilă, datorită poluării, stresului și alimentației, în 2005 creează primul brand românesc de dermo-cosmetice dedicat pielii sensibile – Ivatherm.

Descoperă Apa termală Herculane care datorită unei mineralizări unice se dovedește a fi calmantă și antiiritantă pentru piele. Combinând cocktailuri de ingrediente active inovatoare și apa termală Herculane, împreună cu cercetători chimiști și medici din Franța și din România creează produse eficiente și sigure ce tratează acneea, rozaceea, atopia sau pielea sensibilă.

Ivatherm este astăzi în primii 5 jucători pe piața de dermo-cosmetice din România și are o prezență internațională în 18 țări, în Europa, Asia și Orientul Mijlociu.

De-a lungul timpului Rucsandra primește nenumărate premii și recunoașteri. Face mentorat pentru antreprenori în cadrul mai multor asociații, este membru al juriului în concursul Antreprenorul anului – organizat de EY. În 2021 a fost desemnată de către mediul de business pe locul 19 între cei mai admirați CEO din România. Ea este astăzi Vicepreședintele Organizației Patronale a Industriei Cosmetice.

Mai multe detalii despre Rucsandra Hurezeanu: https://ro.linkedin.com/in/rucsandra-hurezeanu

Mai multe detalii despre Ivatherm: https://ivatherm.ro/compania/

Dr. Rucsandra Hurezeanu a răspuns curiozităților voastre și te invităm să citești interviul complet.

Întrebări UPBizz:

1.Cum te descrii în câteva cuvinte?

Ca medic și antreprenor sunt preocupată de sănătate, în general, iar prin produsele pe care le creez, de starea de sănătate a pielii. Îmi place munca în echipă și interacțiunile umane, învăț în permanență lucruri noi, încerc să fiu de folos cu un sfat sau o idee celor din jur, familiei, prietenilor și echipei mele. Ivatherm este astăzi, după 18 ani, un brand de cosmetice cu prezența globală, într-o industrie care în România este aproape inexistentă și îmi place să cred că sunt inspirație și incurajare pentru alții, aducându-mi astfel contribuția la a crea o lume mai bună. Sunt mamă de doi băieți adolescenți și acest lucru mă face să rămân tânără, să învăț de la ei cum se schimbă lumea în care trăim. Copiii mei sunt o sursă de energie și inspirație pentru mine, în același timp o provocare de a găsi echilibrul între ce imi doresc eu pentru ei și ce își doresc ei să experimenteze și să devină.

2.Spune-ne câteva lucruri despre perioada studenției. Dacă ai putea (având experiența de acum) ai face ceva diferit ?

Ca studenta la medicină, mi-a plăcut să învăț evident, e o facultate grea și lungă, dar mi-a plăcut să mă bucur de tot ce înseamnă viața de student, cu sport, călătorii, prieteni, petreceri. Nu eram o “tocilară” foarte serioasă. Abia mai târziu când am început să lucrez în vânzări și apoi în timpul masteratului de business de la Paris am descoperit marketingul și strategia de business și am avut o claritate despre ceea ce vreau sa fac. În studenție am avut examene grele și amuzant este că încă mai am din când în când coșmaruri cu momente în care ratez un examen. Astăzi, copiii, ai mei cel puțin, parcă nu mai au același sens al responsabilității și nici aceleași temeri cu care am crescut eu. Au senzația că se vor descurca oricum într-un fel sau altul, cresc mai liberi și au o viziune mai largă despre posibilități, ceea ce e extraordinar. Revenind la întrebare, nu mă gândesc că aș face ceva diferit, toate experiențele pe care le avem ne fac să fim astăzi ceea ce suntem.

3.De ce antreprenor și nu salariat?

Am fost mulți ani angajat în industria farmaceutică, în multinaționale mari în România și în Franța, am lucrat în vânzări și marketing. Au fost anii în care am învățat strategie de business, marketing, cum să îmi aleg echipa și cum să lucrez cu oamenii. Decizia de a deveni antreprenor a fost un cumul de factori și circumstanțe care au venit odată cu maturizarea mea ca lider de business, dar faptul că vin dintr-o familie de antreprenori a făcut să pară un pas firesc în cariera mea, nu mi se părea că fac ceva extraordinar.

4.Cum ai ales idea de afacere?

Am fost dintotdeauna pasionată de cosmetice, încă de pe vremea când mama mea își prepara în farmacie propriile creme. Mai apoi, am devenit intrigată și preocupată de faptul ca 50% din populație suferă de alergii și piele sensibilă, din cauza poluării, stresului și alimentației, așa mi-a venit idea să creez primul brand românesc de dermocosmetice dedicat pielii sensibile, Ivatherm. În faza de concepție a brandului, am căutat și am descoperit apa termala Herculane, care datorită unei mineralizari unice s-a dovedit a fi calmantă și antiiritantă pentru piele. Întâlnirea mea cu Alain Fructus, cercetător chimist francez, fost Președinte al Asociației Franceze de Cosmetologie în Franța, a fost decisivă pentru crearea unor formule, combinații de ingrediente active inovatoare și apa termală Herculane, care tratează, ameliorează acneea, rozaceea, atopia sau pielea sensibilă.

5.Care au fost riscurile asumate la început?

Mi-am asumat riscul că în industria mea, în industria cosmetică, rezultatele nu vin repede, de la o zi la alta, e nevoie de ani buni să construiești un brand. Astăzi însa marketingul și regulile jocului s-au schimbat. În lumea digitală e posibil să construiești repede un brand, mai ales daca el e creat pe baza unei comunități mari deja existente, toți vedem în jurul nostru «celebrity brands» cu evoluție spectaculoasă într-un timp foarte scurt. Cu toate astea brandurile noi au nevoie de o investiție importantă și de expertiză, altfel nu rezistă în timp.

6.Ai avut un mentor cu rol definitoriu în ceea ce faci astăzi?

Am avut părinții foarte implicați, care m-au încurajat, mentori și coach. Am fost foarte curioasă și preocupată să aflu lucruri noi, să înțeleg cum au reușit ceilalți și i-am căutat, i-am studiat, învăț mereu de la toți cei din jurul meu, nu am avut un mentor definitoriu pentru mine.

7.Ce era diferit după primul an de business?

A fost o perioadă mai lungă de un an în care am învățat industria, am analizat concurența și factorii cheie ai succesului. Noi toți ca echipă am devenit în fiecare an mai buni în ceea ce facem, dar abia dupa doi ani am început să ne autofinanțăm, să trăim din ce vindem, să funcționăm cu un cash-flow pozitiv. Am reinvestit profitul aproape integral în toți acești ani, bugetele de marketing e bine să fie cât mai mari.

8.Care a fost investiția inițială?

Părinții mei m-au sprijinit financiar și m-au susținut moral în începerea afacerii. Nu a fost o investiție chiar mică pentru că am creat încă de la început propria noastră rețea de vânzări și distribuție, cu flota de mașini și depozite regionale. Astăzi vindem prin distribuitori, dar la acel moment a fost o decizie bună pentru a crește vânzările și a controla prezența pe rafturi. Cu toate acestea începutul nu a fost ușor pentru ca un brand se construiește încet și cu răbdare. Astăzi, cum spuneam, în lumea digitală e posibil să sari etapele, să ajungi mai repede la o masa critică de oameni, dar nu era aceeași situație în 2005.

9.Ce înseamnă un eșec în afaceri?

Nu am o memorie a tuturor greșelilor pe care le-am facut, deși au fost câteva care mi-au adus pierderi pe anumite piețe, fie că am ales greșit un partener, am renunțat prea ușor la altul, șamd. Când nu calculezi corect riscurile sau nu ai răbdare și nu analizezi destul de bine, poți face mereu greșeli.

10.Transmite-ne 3 pași/sfaturi pe care le consideri esențiale în demararea unei afaceri.

– Lucrați ca angajați măcar un an sau doi în industria în care vreți să vă deschideți afacerea în așa fel încât să nu aveți nici un secret în lanțul de valori al unei afaceri și, mai ales, cheia succesului competitorilor voștri. Am senzația că tinerii vor totul dintr-o dată și vor mereu să sară etapele. Idei bune zboară în aer peste tot, dar execuția face diferența.

– Luați-vă la drum oameni care vin cu expertize diferite de ale voastre.

– Poziționarea produsului sau serviciului cu avantajul unic competitiv, calitate impecabilă și inovația vă poate aduce succesul. Succesul vine atunci când îmbini ceea ce îți place cu aria în care ești cel mai bun.

Curiozități studenți UPB:

1.Care a fost primul produs Ivatherm creat?

Am început cu produse pentru piele grasă, acneica, piele uscată, anti-aging. În primul an am avut 10 produse, astăzi avem un portofoliu de 70 produse.

2.Cum definiți succesul?

Succesul pentru fiecare înseamna altceva. Atunci când sunt invitată să dau intervuri îmi dau seama că, probabil, Ivatherm e un succes, nu mă gândesc prea mult la asta.

3.Ce calități ar trebui sa aibă un proaspăt absolvent de Politehnica, ca viitor angajat în cadrul companiei dvs.?

Ne plac oamenii care știu să învețe, care sunt aplicați și analizează în profunzime înainte de a lua o decizie, oamenii curioși, deschiși să afle, să contribuie să devină mai buni în ceea ce fac.

4.Care au fost provocările cu care v-ați confruntat, în industria produselor cosmetice, pe piața europeană?

Provocările sunt peste tot aceleași pentru că astăzi vorbim de o piață globală cu aceeași concurenți. De fiecare dată calitatea produsului, inovația, eficiența sunt factorii cei mai importanți care îți pot aduce succesul pe orice piață. Pe diverse piețe există particularități, obiceiuri, diferențe culturale pe care le luam în calcul de fiecare dată.

5.Dacă în industria farmaceutică au început să se utilizeaze procesele de inteligență artificială și de machine learning pentru inovarea industriei, luați în considerare folosirea tehnologiei AI pentru îmbunătățirea și crearea de noi produse cosmetice inovative?

AI are aplicatii extraordinare astăzi în medicină. E extraordinar să ai analize realizate pe baze mari de date, te ajută să ajungi la un diagnostic mai rapid și mai exact, la un tratament mai corect. În industria mea sunt unelte de marketing bazate pe AI, iar în măsura în care dermatologia acceseaza AI, beneficiem și noi.