Povestea my Geisha a început în urmă cu trei ani, cu o singură aromă de parfum. Deși experiența antreprenorială îi lipsea cu desăvârșire, pasiunea și dorința de a învăța au ajutat-o să țină pasul cu ritmul alert în care creștea businessul său. Implicată total încă de la început, Denisa Tănase mărturisește că, timp de opt luni, nu a avut niciun angajat. Iar în toată această perioadă, cea mai importantă lecție pe care a învățat-o este cea a delegării.
“Am trecut prin toți pașii necesari desfășurării activității și am fost pusă în situația de a învăța prin metoda hard way cum se face: achiziții, relații cu furnizorii, comerț online, customer support, creație, branding, marketing, împachetare colete, dat cu mătura, cărat cutii, vânzări, gestionare relații B2B, francize etc”, rememorează antreprenoarea. Personalitatea dominantă, curajul și empatia sunt doar câteva dintre elementele care au stat la baza succesului de care se bucură astăzi. “Sunt un om de acțiune. Extrem de atașată emoțional de acest proiect, sunt all-in, iar pentru mine nu există jumătăți de măsură sau lucruri făcute pe jumătate”, mai spune ea.
Absolventă de muzică, Denisa Tănase a mai avut în trecut o tentativă de a face business, cu o școală privată de cursuri de canto și pian, însă fără succes. “Timp de 3 ani a fost o activitate care mă împlinea doar emoțional, nu și financiar. Nu știam să fac bani. Treceam totul prin filtrul emoțional”, continuă aceasta. Astfel, lipsa cunoștințelor de administrare a unei afaceri și dificultatea de încasa efectiv bani pe serviciile sale au determinat-o să se reorienteze către cea de-a doua pasiune a sa, parfumurile.
Fondatoarea my Geisha a urmat cursurile de parfumerie la ISIPCA, școală înființață de Guerlain (Institutul de Științe în Parfumerie, Cosmetice și Arome în industria alimentara). “Nu am devenit peste noapte parfumier (este un domeniu pentru care se studiază la fel de mult ca și în medicină), însă asta m-a ajutat să aprofundez domeniul și să reușesc să ”vorbesc aceeași limbă” cu furnizorii și parfumierii cu care lucram”, punctează Denisa Tănase.
Activitatea companiei a început preponderent în online. Ulterior au urmat francizele și magazinele fizice. În prezent, my Geisha are 34 de magazine în România, 8 în Europa, activitatea fiind în creștere.
Află mai multe despre my Geisha – https://www.mygeisha.ro/
Află mai multe despre Denisa – https://www.linkedin.com/in/denisa-tanase-02695a68/
Întrebări UPBizz:
1. Cum te descrii în câteva cuvinte?
Determinată, înțelegătoare, empatică, oscilantă, nehotărâtă, muncitoare, disciplinată, mai puțin organizată, emoțională, idealistă.
2. Spune-ne câteva lucruri despre perioada studenției. Dacă ai putea (având experiența de acum) ai face ceva diferit ?
Dacă o privesc cu ochii de acum, extrem de liniștită și lipsită de stres, intensitate. O văd ca încă parte din copilarie. Ce aș face diferit? Aș studia altceva, nu muzica. Poate mai multe științe exacte, deși nu sunt o iubitoare a cifrelor, însă mă lovesc de acest ”handicap” de multe ori în activitatea actuală și cred că m-ar fi ajutat să vin și cu un suport informațional mai ancorat în ceea ce fac astăzi.
3. De ce antreprenor și nu salariat?
Pentru că este mai provocator să fii mereu ultimul din firmă care își primește salariul.
4. Cum ai ales idea de afacere?
Nu am pornit la drum cu ideea de a construi o afacere, ci un produs. De la acel produs lucrurile au început să se dezvolte organic și treptat, am început să realizez potențialul și am înțeles că dezvoltarea nu trebuie sau nu poate să cunoască limite. Am ales sa fac asta într-un domeniu pe care l-am descoperit cumva în același timp cu zona de business, le-am învățat și dezoltat în paralel. Unul pasiune – parfumeria, iar celalalt necesitate și ancoră. Continui să mă preocup de ambele în paralel, ele se împletesc perfect și unul fără celalalt, nu ar mai putea exista.
5. Care au fost riscurile asumate la început?
La început nu au existat riscuri. Când pornești de la 0, nu ai ce să pierzi. Riscurile sunt acum. Cu cât crește firma, cu atât cresc și provocarile. Mizele sunt și ele mai mari, la fel și șansele de a lua decizii greșite. Adrenalina este cuvantul cheie în zona de business. La început vii tu cu ea la pachet și o oferi afacerii. Entuziasmul, viziunea, determinarea, persistența. Ulterior, adrenalina ti-o oferă însăși afacerea și situațiile cu care te confrunți aproape zilnic.
6. Ai avut un mentor cu rol definitoriu în ceea ce faci astăzi?
Am încercat să învăț și să mă inspir din toate interacțiunile cu oamenii cu experiență în domeniu, din cărțile pe care le-am citit, din poveștile pe care le-am urmărit sau despre care am auzit povestindu-se. Cristi Onețiu este cu siguranță, unul dintre mentori.
7. Ce era diferit după primul an de business?
Am avut primul angajat :)) Un pas mare și important, venit din conștientizarea târzie a faptului că angajații nu reprezintă un cost, ci o sursă de venit. Că sunt cei prin care ”cumperi” timp și iți atingi obiectivele, fără de care scalarea ar fi imposibilă.
8. Care a fost investiția inițială?
500 Euro a fost valoarea primei facturi emise de către furnizorii nostri.
9. Ce înseamnă un eșec în afaceri?
Înseamnă lecții și un antreprenor mai bine pregătit pentru un business viitor. Însă asta nu înseamnă că doar așa ne putem perfecționa. Sper să mă numar printre antreprenorii care învață mai degrabă din lecții mai puțin scumpe decât lecția supremă – eșecul și cel care învață deopotrivă și din greșelile celor din jur, sau din greșelile povestite și semnalate ca fiind de evitat.
10. Transmite-ne 3 pași/sfaturi pe care le consideri esențiale în demararea unei afaceri.
1: Dream big
2: Crede în tine, în visul tău, în ceea ce poți atinge ca obiective și performanțe
3: Învață, muncește, perfecționează-te , adaptează-te ( știu că am depășit 3, însă toate sunt la fel de importante )
Curiozități studenți UPB:
- Cătălina – Facultatea de Energetică – ETM – Anul III
Cum ai făcut față situației pandemice?
Am identificat oportunitățile și m-am focusat pe ele. Orice situație de criză, aduce după sine și oportunități. Ingrijorarea este firească, normală, în viața fiecărui antreprenor. Lamentarea însă nu trebuie sa existe. Orice situație dificilă, neprevazută, este absolut normal să iți provoace îngrijorări și să te lanseze în reorganizări, factorii externi nu trebuiesc ignorați. Însă nu avem voie să rămânem blocați pe partea negativă și să ne blocam activitatea așteptând ”să treacă”, ci e bine să facem un pas înapoi pentru a privi în ansamblu, pentru a analiza și identifica totuși și aspectele favorabile pe care putem plusa.
- Irina – Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor – Ingineria și managementul afacerilor
Ce sfat aveți pentru femeile tinere care au idei de afaceri însă nu acționează din frica ca nu sunt atât de puternice precum bărbații ?
În business nimic nu se cară în cârcă, la propriu. Așadar puterea capătă aici cu totul alte conotații decât cea fizică. Este un tip de putere pe care femeile il dețin cel puțin în egală măsură cu bărbații. În plus, femeile mai beneficiază în business de două caracteristici favorabile: aparenta vulnerabilitate și subestimarea, care le vor servi ca avantaj în multe situații, dar și empatia care le pot transforma în cei mai buni lideri.
- Mihaela – Facultatea de Inginerie în Limbi Străine – Etti germană- Anul III.
De ce și cum ai ales domeniul parfumurilor? Este un domeniu profitabil?
Pentru că probabil nu puteam inhiba complet latura artistică pe care am cultivat-o încă din copilărie. Trebuia să rămână un strop de creativitate, de artă, de frumos. Este o pasiune descoperită la maturitate, după 30 de ani, un domeniu care nu are limite atunci când vorbim despre emoție și stările pe care le poate produce. Industria beauty este cu siguranță o industrie profitabilă, o industrie grea, o piață extrem de competitivă, în care lupta se dă printre coloși și branduri internaționale foarte mari, însă tocmai acest standard ridicat îți arată cât de mari sunt premisele de creștere, cât de mult se poate dezvolta.
- Andreea – Facultatea de Energetică – Energetică și tehnologia informației – Anul III
Ce te face să îți păstrezi motivația?
Obiectivele atinse și obiectivele neatinse. Deopotrivă.
- Giani Adrian – Facultatea de Ingineria Sistemelor Biotehnice – Ingineria sistemelor biotehnice ecologice – Anul IV
Aromele sunt alese de tine iar apoi urmau a fi fabricate? -Trebuie să am o diplomă de antreprenor în deschiderea oricărei afaceri? -Eu ca om de rând, nefiind cunoscut în mass-media îmi pot face afacerea cunoscută la fel cum este și a ta, de altfel tu fiind cunoscută de dinaintea începerii afacerii tale de scucces?
Baftă mai departe! Și eu sunt împătimit al parfumurilor, mai ales al celor de nișă și sper să pornesc de jos ca tine!
Da, aromele trec printr-un proces de creație și selecție, înainte de a fi fabricate. Nu trebuie să ai diplomă de antreprenor, ci viziune, gândire și inconștiență de antreprenor. Cu siguranță este mai greu și cu siguranță pe mine m-a ajutat acest aspect la început, însă nu trebuie să priviți asta ca pe un motiv pentru care unii au reușit, iar alții nu. Provocările sunt diferite pentru fiecare dintre noi. În final nu ele contează, ci căile pe care le găsim pentru a le depăși. Nu toți antreprenorii pe care îi urmărim astăzi, au pornit la drum ca persoane publice. Folosiți-i pe ei ca exemplu și sursă de inspirație.
- Bianca – Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor – Ingineria și managementul afacerilor –Anul I
Cum ai reușit să treci peste părerile celor din jur și să-ți pese doar de afacerea ta? Cum ai trecut de anxietatea socială? Cum ai reușit să îți faci afacerea așa cunoscută într-un timp relativ scurt? Care crezi că e secretul unei companii /afaceri de succes? Dacă nu erai cunoscută dinainte crezi că afacerea ta era la fel de sus în momentul actual? Cât ai investit inițial? Crezi că se poate ridica o afacere deși nu ai „spatele asigurat”? Care este sfatul tău pentru un viitor bun?
Cum ai reușit să treci peste părerile celor din jur și să-ți pese doar de afacerea ta?
Cred că sunt mai mulți factori: am fost expusă ani de zile acestor păreri și probabil dintr-un punct a început să devină mai puțin relevant. Apoi, cu cât am început să am mai multă încredere în mine, cu atât a început să îmi pese mai puțin despre ce spun ceilalți. Iar când începi să muncești foarte mult pentru afacerea ta, abia mai reușești să îți auzi prietenii și familia când iți spun că te iubesc, dar să îi mai auzi pe hateri, cu tot cu aprecierile lor irelevante. Îi auzi atunci când ai timp pentru asta și când crezi că dacă îi asculți, afli mai multe despre tine. Când ajungi să te cunoști suficient încât să nu mai ai nevoie să îți povestească cei din jur despre propria persoană și când muncești atât de mult încât nu mai ai timp de drame și telenovele, lucrurile inutile și nefolositoare se autoelimină.
Cum ai trecut de anxietatea socială?
Acum o cunosc, la maturitate. Crescând în fața camerelor de luat vederi sau pe scenă, nu am conștientizat și nu am trăit aceste stări în prima parte a vieții. Era normalitatea mea. Însă odată cu formarea mea într-un nou domeniu, s-au declanșat și aceste blocaje. Am ales să le numesc așa pentru că acesta este semnalul meu când un lucru trebuie depășit. Nu îmi mai este comod să vorbesc în public, am început să o fac din ce în ce mai rar și sunt multe momente în care fac un pas înapoi, în care nu mă simt suficient de pregatită, în care mi-ar fi mai comod și mai confortabil să refuz anumite oportunități. De ce vă povestesc lucrurile astea? Pentru că este important de înțeles că sunt gânduri și emoții absolut normale și puternici nu suntem atunci când nu le avem, ci atunci când le avem, dar le conștientizăm și le depășim.
Cum ai reușit să îți faci afacerea așa cunoscută într-un timp relativ scurt?
Pornind la drum cu un capital de imagine care m-a ajutat, făcând o selecție exigentă produselor care odată testate de către consumator au început să vorbească ele despre business, în locul meu, acordând importanță construcţiei de brand și fiind total implicată. E un calcul simplu: dacă muncești 16 ore pe zi, în loc de 8, automat viteza de dezvoltare a afacerii tale este X2.
Care crezi că e secretul unei companii /afaceri de succes?
Idee bună, practici bune, curaj, viziune, ancorare jumătate în realitate și jumătate în viitor, dedicare totală, deschidere spre acumulare continuă de informații, gestionarea financiară atentă, echipa, proceduri.
Crezi că se poate ridica o afacere deși nu ai „spatele asigurat”?
Absolut. Atâta timp cât există exemple vii cu și despre oameni care au ridicat afaceri din nimic, restul rămân doar scuze de care ne agățăm pentru a justifica reușita altora și nereușita noastră. Putem să stăm să le căutăm celor care au reușit scuze și motive pentru a le minimiza succesul, sau ne putem concentra pe drumul nostru și pe cum să-l punem pe o linie ascendentă. Fără scuze și lamentări.
- Mihaela Alexandra – Facultatea de Inginerie Electrică – Facultatea de Inginerie Electrică – Anul II
Cum ai reușit să dezvolți o afacere fără să ai cunoștințe vaste despre acest domeniu ?
Totul se învață. Inclusiv cunoștintele despre care vorbești, au și ele un punct de pornire.
- Diana-Andreea – Facultatea de Energetică – Managementul Energiei – Anul III
Cum reușești să faci față tuturor solicitărilor?
Alocând foarte mult timp în direcția asta și autoeducându-mă continuu. În business dacă reușești să rezolvi două mari probleme și anume lecția delegării și gestionarea timpului, din start ți-ai redus considerabil solicitările.
- Alina – Facultatea de Chimie Aplicată și Știința Materialelor – Inginerie Chimică – Doctorat
Câți bani au fost necesari la început de drum?
Nu suma cu care pornești este importantă, ci ce faci cu ea. Sunt afaceri care au pornit de la 0 și au crescut fantastic. Sunt afaceri care au pornit cu investiții de milioane de euro și au dat faliment. Nu te focusa pe sume și pe banii necesari. Pornește deja la drum și pe parcurs vei găsi de fiecare dată soluțiile pentru a acoperi nevoile. Pas cu pas.
Cum ai știut să dezvolți compania și să poți crește profitul companiei?
Reinvestind aproape tot profitul în creșterea companiei.
- Cătălina – Facultatea de Transporturi – Electronică și telecomenzi în transporturi. Anul II
Care a fost primul pas pe care l-ai făcut în a deveni antreprenor?
Am găsit un furnizor.
- Delia Valentina – Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor – Ingineria și managementul afacerilor – Anul IV
Cum a fost drumul spre succes?
Nu consider că l-am atins încă. Sunt încă pe partea abruptă, fascinantă și plină de adrenalină a drumului.
- Emilia Georgiana – Facultatea de Inginerie Industrială și Robotică – Ingineria și managementul calității – Anul I
Am 20 de ani. Și aș vrea să încep o afacere, cu o investiție de 15.000 euro. Ce mi-ai putea recomanda?
Ceva care să îți placă, la care să te pricepi cât de cât și care să prezinte interes și nevoie în piață.