Luna aceasta, în cadrul seriei #ÎntreabăUnAntreprenor, o avem invitată pe Bianca Grama – Manager Anna Boutique, Anna Charisma Chalet și Annă Dragă.
Bianca Grama este o femeie antreprenor ce se împarte între mai multe pasiuni – aceasta își desfășoară activitatea în două domenii total diferite – producție/manufactură și turism.
Fiind și mamă, toată inspirația și puterea să ajungă atât de departe este dată de fiica ei, Anais ( aka Anna ).
De la preparat dulceață la croitorie
Așadar, firma ei Anna BM s-a născut în urmă cu 12 ani, ca o provocare – ca o dorință de a oferi pieței un produs premium, realizat cu migală și îndemânare.
”Parfumul de înger” ce îi caracterizează minunățiile vine din pasiunea pentru calitate și produse ce aduc bucurie autentică.
Bianca Grama: ”Am început cu un mic laborator de prepararea dulcețurilor desert și a fursecurilor handmade, în stil săsesc. Bunica paternă fiind săsoaică, mi-a insuflat pasiunea pentru gătit și dragostea față de frumos și dichisit.
Aveam și un mic atelier de croitorie, unde realizam decorațiuni pentru casă.”
Cele două domenii de activitate – gătit și cusut – le-a îmbinat armonios sub forma cadourilor pentru persoane fizice dar în mod special, pentru clienți corporate. Acestea poartă emblema Anna Boutique.
Conceptul unic i-a adus succes
La început a combinat coșulețele împletite din nuiele, accesorizate cu huse din materiale textile și naproane decorative și le-a umplut cu tot felul de bunătăți: dulcețuri, siropuri, zacuscă, fursecuri și ciocolată de casă. Acum aceste delicii cuinare au fost armonizate cu accesorii textile din fibră naturală (mătase, in, bumbac, cânepă) cu broderie fină și sunt ambalate elegant in cutii cadou. Din anul 2021 suntem Furnizori ai Casei Regale a României.
Toate produsele sunt realizate exclusiv în atelierul și laboratorul propriu.
Conceptul, fiind diferit, s-a bucurat de success încă de la început. Cu timpul s-au dezvoltat, iar acum business-ul a prins amploare, mai ales în perioada sărbătorilor.
”De Crăciun, suntem ca niște spiriduși, muncim de dimineața până seara. Publicul țintă este cel care caută ineditul și diferitul și care este dispus să plătească în plus pentru calitate și savoare”, ne dezvăluie Bianca.
Iar pentru publicul rafinat și pretențios…
Bianca a lansat în anul 2020 Anna Charisma Chalet – un chalet carismatic în mijlocul munților, o locație exclusivistă în care te răsfeți.
Anna Charisma the Carpathian Chalet este o poveste despre pasiune, tărie, virtuți și multă muncă. În același timp este și o poveste despre senzualitate, eleganță, echilibru și calm. Este un loc creat pentru a te retrage într-un sanctuar al luxului ascuns adânc în inima naturii.
În anul 2022 a luat naștere Annă Dragă – o locație cochetă, intimă și liniștită, potrivită pentru ieșirile cu familia sau prietenii. Este o oază de culoare în satul transilvănean Colun din județul Sibiu. Spațiile amenajate ca într-o poveste te îmbie să petreci cât mai mult timp aici. Curtea generoasă, superb decorată, poate găzdui evenimente private sau de business. Acest proiect a fost realizat cu fonduri europene.
Întrebată fiind de ce a intrat în lumea antreprenoriatului, Bianca ne-a răspuns:
”Pentru dorința de a fi propriul meu șef, dorința de a-mi depăși limitele, dorința de a avea libertatea de a mă exprima într-un mod propriu, unic și diferit. Sunt într-o continuă competiție cu mine.”
Și așa arată povestea unei femei antreprenor de #elită.
Te invităm să completezi formularul de mai jos, iar Bianca, va răspunde cu drag întrebărilor voastre, împărtăşind sfaturi din experienţa ei.
Link formular – https://forms.gle/hMTxXbFd7Les3onx9
Mai multe detalii despre Bianca Grama: https://ro.linkedin.com/in/bianca-grama-728778182
Mai multe detalii despre Anna Boutique: www.annaboutique.ro
Mai multe detalii despre Anna Charisma Chalet: https://www.annacharisma.com/ro/
Mai multe detalii despre Annă Dragă: https://www.annadraga.ro
Întrebări UPBizz:
- Cum te descrii în câteva cuvinte?
Sunt o persoană ambițioasă, mereu pozitivă, determinată, uneori nehotărâtă (dar deciziile le iau destul de repede), vizionară și foarte pasionată de ceea ce fac.
- Spune-ne câteva lucruri despre perioada studenției. Dacă ai putea (având experiența de acum) ai face ceva diferit ?
Eram timidă, dar aveam mult respect față de profesorii mei. Alesesem literele, în ideea de a-mi perfecționa germana și engleza. La vremea respectivă, să vorbești fluent două limbi străine nu era un lucru comun, cum este astăzi. Mi-a folosit decizia mea, deși știam că niciodată nu voi deveni profesor, deoarece nu am spirit didactic. Să fii profesor este o vocație, contează mult să știi să predai, să ai talent și înclinație spre meseria aceasta.
Cred că mi-ar fi plăcut să studiez design interior.
- De ce antreprenor și nu salariat?
Am vrut să fiu propriul meu șef. Curios, cred că sunt doar șefa mea.
Deși, ca și management, aplic managementul pe orizontală, unde cu toții suntem colegi, cu toții putem avea păreri, iar ele sunt ascultate, ne împărțim bine munca, dar deciziile grele și importante le iau eu, după ce m-am consultat în prealalbil cu colegii și familia mea.
- Cum ai ales idea de afacere?
Întotdeauna am fost fascinată de hoteluri, în mod special de cele nișate, provenind din marile lanțuri hoteliere. M-au fascinat atenția la detalii, serviciile de custom-care bine puse la punct, modul de a fi ospitalier într-o manieră demnă și hotărâtă, unde oferi cele mai bune servicii, unde respecți oaspetele și oaspetele te respectă pe ține.
- Care au fost riscurile asumate la început?
Am vrut turism de nișă, iar să oferi un astfel de serviciu într-o zona precum Valea Avrigului, părea o adevărată nebunie. Nimeni nu înțelegea conceptul. Nimeni, dar absolut nimeni, nu mi-a oferit vreo șansă. Familia mea « mă acuză » că am « îngropat banii »….și totuși am cunoscut succesul încă de la început. Am fost vizitați exact de persoanele pe care le targetasem eu. Suntem căutați, deși casa este situată într-o zona extrem de retrasă.
- Ai avut un mentor cu rol definitoriu în ceea ce faci astăzi?
Nu am avut niciun mentor, i-am avut doar pe părinții mei că și susținători în ceea ce fac, deși, la început se îndoiau că vreodată voi avea succes și am avut-o pe fiica mea, Anaïs (aka Anna) care, deși era mică, a înțeles cu maturitate că mama ei trece prin momente dificile. Pentru mine a contat mult că i-am avut alături. Acum cu toții suntem o echipă extrem de unită.
- Ce era diferit după primul an de business?
Succesul, care venise mai repede decât ne-am fi așteptat.
- Care a fost investiția inițială?
Anna Charisma Chalet a avut o investiție inițială de aprox 500.000 Eur, proveniți din fonduri proprii și credite bancare. Deși investițiile au continuat și vor continuă încă.
Anna Dragă a beneficiat de o investiție inițială de 130.000 Eur proveniți din Fonduri europene și fonduri proprii.
- Ce înseamnă un eșec în afaceri?
Nu există eșec. Eșecul vine atunci când renunți și nu mai vrei să lupți. Cred că pentru fiecare problemă există o rezolvare. Atunci, de ce ne-am teme de eșec ?
- Transmite-ne 3 pași/sfaturi pe care le consideri esențiale în demararea unei afaceri.
– Să ai un business plan bun;
– Să ai consistență;
– Să crezi în ține.
Curiozități studenți UPB:
- Ce ți s-a părut cel mai dificil de realizat în transformarea fostei cabane de protocol?
Nu mi s-a părut nimic greu de realizat, fiindcă credeam cu tărie în proiectul meu. Normal că au existat obstacole, gen accesul dificil înspre locație, gen gândirea limitativă a unor persoane, dar au fost obstacole pe care le-am depășit cu ușurință. După cum spuneam, pentru fiecare problemă există o soluție. Trebuie doar să o găsești în timp util.
- Având în vedere ofertele diversificate ale pieței turistice din România, cum ai construit strategia ta de diferențiere pentru ambele locații?
Eu nu cred în concurență, cred doar că fiecare suntem unici, diferiți și putem oferi servicii personalizate. Diversitatea turistică a început abia acum să apară. România este o țară cu potențial turistic extrem de ridicat.
Mi-am construit strategiile bazându-mă pe faptul că ambele locații sunt poziționate în zone turistice extrem de frumoase, neexploatate. Chiar și ele sunt cu total diferite una față de cealaltă.
Anna Charisma este localizată într-o zona de frumusețe naturală covârșitoare. Știam că nu voi da greș și că oamenii își vor dori să trăiască o astfel de experiență.
Anna Dragă, situată într-un mic sat transilvănean, era clar că va aduce o mare parte din oaspeții care s-au bucurat de experiență de la Anna Charisma Chalet și vor să experimenteze ceva diferit din punct de vedere turistic, dar avându-ne pe noi ca și gazde.
Pentru ambele locații am scos în evidență unicitatea lor, dublată de ospitalitatea noastră și serviciile atente de custom-care pentru care am devenit recunoscuți.
- Am observat că ai pus la dispoziție plata în crypto pe site-ul annaboutique.ro și aș vrea să știu ce pondere are această metodă în valoarea totală a plăților.
Până acum, nimeni nu a achitat în crypto. Deși mi se părea o provocare să putem oferi și această modalitate de plată. Dar viitorul este în față
- Aș dori să încep o mică afacere în domeniul turismului – o cabană modulară într-o zonă transilvăneană și te-aș ruga dacă mă poți ajută cu câteva informații/elemente-cheie de care să țin cont pentru început, dar și pentru promovarea afacerii. Pe ce trebuie să mă focusez ? De ce anume trebuie să mă feresc? Îți mulțumesc!
Este un subiect extrem de amplu. Nu aș fi deranjată să ne auzim telefonic și să îți răspund punctual la întrebări. Încerc totuși, să acopăr, în linii mari, o parte din răspunsuri.
În primul rând trebuie să te documentezi de ce avize, autorizații și aprobări ai nevoie, fiindcă este un demers epuizant și destul de lung. Este bine să le ai de la început bine și corect puse la punct. Apoi pe ce resurse financiare te poți baza. Ține cont – investiția de la început, va fi cu totul diferită față de cea din momentul în care vei deschide locația. Trebuie să îți faci foarte bine calculele. Trebuie să urmărești extrem de atent fiecare etapă din desfășurarea procesului de construcție a afacerii. Orice lucru neterminat sau nu bine pus la punct, poate însemna timp și bani irosiți, respectiv, o întârziere a începerii afacerii. Cea mai bună promovare este cea făcută de ține. Tu ești cartea ta de vizită. Tu îți cunoști cel mai bine conceptul.