Interviu Centrul de Antreprenoriat UPBizz – Vlad Onioi / Roni Service

Interviu Centrul de Antreprenoriat UPBizz – Vlad Onioi / Roni Service

  1. Cum te descrii în câteva cuvinte?

Sunt o persoană deschisă la provocări. Îmi place să fiu la curent cu ce se întâmplă în jurul meu pe toate planurile. Consider că sunt un bun comunicator și îmi place să cred că am un timp de reacție scurt în luarea de decizii.

 

  1. Spune-ne câteva lucruri despre perioada studenției. Dacă ai putea (având experiența de acum) ai face ceva diferit ?

Am fost un student normal, nu pot spune că am îmbrățișat în special vreo materie. Îmi aduc aminte cu drag perioada din timpul masterului deoarece erau discuțiile mai aplicate pe teme de bussines. Dacă aș schimba ceva , da, cu siguranță aș fi învățat mai mult. M-aș fi aplecat mai mult pe partea de studiu.

 

  1. De ce antreprenor și nu salariat?

Am început să lucrez de la 14-15 ani, ca un fel de “ucenic” în firma părinților pentru a-i ajuta dar și pentru a înțelege mecanismele din spate. În timpul facultății m-am angajat la o firmă parteneră, CityBank, unde vindeam carduri de credit. Am observat că îmi este destul de ușor să intru în contact cu oamenii și am îndrăgit partea de vânzări. După aceea am lucrat tot în vânzări la o firma de aparatură medicală. O multinațională unde am văzut exact cum era structura firmei, am beneficiat de cursuri de achiziții publice, cursuri de vânzări etc. După un timp mai îndelungat  și în urma unor probleme medicale ale tatălui meu am decis că e vremea să trec de cealaltă parte a baricadei și să încerc să fiu un mic antreprenor.

 

  1. Cum ai ales idea de afacere?

Întotdeauna m-am uitat în jurul meu și la ce resurse am. Prima afacere cu materialele reciclabile am deschis-o deoarece familia avea un teren într-o zona unde erau vreo cinci astfel de puncte și așa daca e vadul format e mai simplu să intri în piața. Apoi a fost o nevoie a materialelor de construcție în acea zona, iar afacerea cu transporturile să zicem că aveam altă viziune fața de cea de la momentul respectiv și am încercat să îmbunătățesc anumite aspecte până s-a făcut un transfer organic la situația actuală.

 

  1. Care au fost primii pași în direcția demarării afacerii?

Analize swat peste analize. Am trecut prin “chinurile birocratice”, m-am lovit de primării, avize, autorizații etc.

 

  1. Care au fost riscurile asumate la început?

Investiția financiară și timpul. Sunt 2 resurse extrem de importante.

 

  1. Ce era diferit după primul an de business?

Experiența, după primul an de afaceri parcă nu te mai arunci cu capul așa de tare înainte. Cu toate că provocări sunt, să zicem că ești mai chibzuit.

 

  1. Care a fost investiția inițială?

Un laptop, un birou, un telefon și multe cunoștințe.

 

  1. Care consideri că au fost “greșelile de la început de drum” și cum te-au ajutat acestea să ajungi în punctul în care ești astăzi?

Întotdeauna am fost adeptul pașilor mici, dar uneori am luat decizii mai în pripă, fără să chibzuiesc foarte bine și am avut de redresat firma după.

 

  1. Transmite-ne 3 pași/sfaturi pe care le consideri  esențiale în demararea unei afaceri.

Să-ți înțelegi afacerea, să te duci măcar 2-3 ani angajat într-o firmă mai mare pentru a vedea  cum se desfășoară lucrurile și să îți  alegi niște parteneri serioși.

 

Curiozități studenți UPB:

  1.  George, Anul IV,  Facultatea de Transporturi, Autovehicule Rutiere

Cum putem obține finanțare în contextul crizei actuale?

           Granturi / fonduri europene, bancă, surse proprii, crowd founding etc.

 

  1. Ramona, Master I, Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria și Managementul Afacerilor:

Care a fost motivația cea mare care ți-a activat acest curaj în a alege un drum în antreprenoriat?  

Banii, timpul, statutul, dorința de a face ceva cu propriile puteri, senzația de adrenalină etc. În  plus, consider că sunt două tipuri de oameni: cei care își asumă și au dorința asta de a face lucruri și sunt alții care se simt bine în poziția de angajat, nu vor să riște să aibă responsabilități salariale.