Stagii Inovatoare pentru Dezvoltarea Studenților din POLITEHNICA București
POLITEHNICA FORWARD
Program: „Programul Educație și Ocupare“
Prioritate: P07 „Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic“
Titlul proiectului: POLITEHNICA FORWARD – Stagii Inovatoare pentru Dezvoltarea Studenților din POLITEHNICA București
Cod MySMIS: 316711
Proiectul este finanțat și depus în cadrul Programului Educație și Ocupare 2021-2027, Prioritatea P07 „Creșterea calității ofertei de educație si formare profesională pentru asigurarea echității sistemului si o mai bună adaptare la dinamica pieței muncii și la provocările inovării și progresului tehnologic”, obiectiv specific ESO4.5 „Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie (FSE+)”.
Obiectivul general
Proiectul vizează creșterea ratei de participare a studenților la programe de învățare la locul de muncă prin implicarea a 280 studenți din învățământul tehnic superior nivel ISCED 6-8 din cadrul a 7 facultăți din cadrul Universității Naționale de Știință și Tehnologie Politehnica București:
- Inginerie Electrică,
- Energetică,
- Automatică și Calculatoare,
- Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației
- Transporturi,
- Inginerie Medicală
- Științe Aplicate
din regiunile mai puțin dezvoltate ale României la stagii de practică de calitate, flexibile și incluzive, organizate în parteneriat cu mediul socio-economic, anticiparea unor nevoi orizontale de optimizare a ofertei educaționale, dezvoltarea de competențe socio-emoționale și valorificarea potențialului antreprenorial al tinerilor în contextul oportunităților și provocărilor societale generate de schimbările climatice, evoluția tehnologiei și tranziția la economia verde.
Proiectul se desfășoară pe o durată de 24 de luni, în perioada 1 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2026, având o valoare totală de 4.779.822,00 lei, inclusiv contribuția de cofinanțare.
Cod MySMIS: 316711
Obiective specifice
OS1. Dezvoltarea competentelor antreprenoriale pentru 280 de studenti din invatamantul tehnic superior nivel ISCED 6-8 din regiunile mai putin dezvoltate ale Romaniei, prin implementarea unui program de formare in vederea adaptarii si dobandirii competentelor cerute de sectoarele legate de tranzitia climatica in scopul cresterii sanselor de angajare.
OS 2. Facilitarea insertiei socio-profesionale pe piata muncii a 280 de studenți din invățământul. tehnic din regiunile mai putin dezvoltate ale Romaniei prin dezvoltare/consolidarea a minim 20 de parteneriate cu mediul public si privat, organiz. de stagii de practica, formarea de competente socio-emotionale si acordarea de sprijin financiar. (sub forma de subventii si premii).
OS3. Dezvoltarea ofertei educationale in corelare cu dinamica pietei muncii,provocarile inovarii si progresului tehnologic prin realizarea unei analize de nevoi si actualizarea /imbunatatirea a 10 fise de disciplina, in parteneriat cu mediul socio-economic, pentru sustinerea angajabilitatii absolventilor de invatamant tertiar.
Grupul țintă al proiectului este format din 280 de studenți din anii II și III de studii, înscriși la programele de licență (ISCED 6-8) ale Universității Naționale de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București – Centrul Universitar București. Studenții provin din șapte facultăți ale universității (Inginerie Electrică, Energetică, Automatică și Calculatoare, Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației, Transporturi, Inginerie Medicală și Științe Aplicate), au domiciliul în regiuni mai puțin dezvoltate ale României și vor beneficia direct de activitățile și resursele oferite prin proiect.
Activitate: A1. Participarea a 280 de studenti din regiunile mai putin dezvoltate ale Romaniei la programul de formare antreprenoriala in vederea dezvoltarii si dobandirii competentelor-cheie cerute de sectoarele legate de tranzitia climatica.
Activitate: A2. Dezvoltarea/consolidarea de parteneriate cu mediul public si privat pentru organizarea de stagii de practica si formarea competentelor socio-emotionale a 280 de studenti din regiunile mai putin dezvoltate ale Romaniei.
Activitate: A3. Realizarea unei analize de nevoi ce contribuie la sustinerea angajabilitatii absolventilor de invatamant tertiar pentru dezvoltarea ofertei educationale in corelare cu necesitatile pietei muncii.
- 1 program de antreprenoriat dezvoltat și furnizat grupului țintă din proiect.
- Programul va fi structurat pe 6 module special adresate nevoilor GT care, pe
- lângă aspectele generale legate de înființarea, organizarea și funcționarea unei întreprinderi, vor aborda și tematici despre mediu, climă, economia circulară, energie sau bioeconomie, pentru dobândirea competențelor cerute de sectoarele legate de tranziția climatică.
- 280 de studenți participanți la programul de formare antreprenorială. Acest program îi va pregăti pe studenți pentru a avea o înțelegere mai profundă a procesului de dezvoltare a unei afaceri și o cunoaștere a domeniului antreprenorial
- 1 raport de feedback pe baza chestionarelor de feedback aplicate GT și ulterior, interpretate/analizate.
- 20 parteneriate dezvoltate/consolidate. Aceste parteneriate reprezintă legătura care se va crea/dezvolta între mediul academic și mediul economic.
- 1 campanie de conștientizare realizată în rândul studenților.
- 280 subvenții acordate GT. Grupul țintă va beneficia de o indemnizație de participare în cuantum de 6 lei/oră pe parcursul stagiului de practică.
- 280 de studenți participanți la stagiile de practică organizate în proiect
- 252 de studenți participanți care au finalizat cu succes programul de stagiu de practică.
- 1 program de formare de competențe socio-emoționale. Dezvoltarea și implementarea acestui program are drept obiectiv facilitarea inserției socio-profesionale a GT studenți, viitori absolvenți, și corelarea sistemului de invățământ superior cu nevoile pieței muncii.
- 280 de studenți sprijiniți în formarea de competențe socio-emoționale. Programul de formare de competențe socio-emoționale va fi structurat și organizat așa încât oricare dintre cei 280 de studenți din GT să aibă posibilitatea să participe la activități de mindfulness emoțional și relational
- 1 raport privind studiul de tip desk-research.
- 8 workshop-uri/ateliere de lucru, pentru dezbaterea și identificarea nevoilor orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale
- 1 raport de interpretare chestionare aplicate angajatorilor, cadrelor didactice și studenților.
- 10 fișe de disciplină îmbunătățite. Ca urmare a analizei elaborate și a tendințelor privind nevoile orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale, se va inteveni la nivelul specializărilor din cadrul facultăților.
Contactează-ne acum pentru mai multe informații!
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.mfe.gov.ro